Пріоритетними напрямами наукової діяльності кафедри є: розробка програм медичної реабілітації та відновлення здоров’я літніх людей; новітні підходи до застосування анімалотерапії та зоотерапії як одного із ефективних методів фізичної реабілітації; екопсихологічна та медико-екологічна реабілітація; розробка програм рухової активності; новітні оздоровчі програми для різних категорій населення та ін., а також психофізіологічні проблемі профорієнтаційної роботи та профвідбору.
Започатковано проведення щоквартальних круглих столів за участю представників органів влади, науковців, психологів, філософів, богословів, громадських діячів та журналістів, під час яких аналізується світогляд, філософія молоді, чинники, що впливають на молодіжне середовище, обговорюються шляхи подолання негативних проявів. Особливою цінністю таких круглих столів є студентські відчуття: «Мене почули», «Мою думку поважають».
Співробітники кафедри здоров’я людини надають науково-методичну допомогу загальноосвітнім навчальним закладам Миколаєва і області з питань валеодіагностики та комплексної реабілітації дітей з особливими потребами.
На кафедрі створена цілісна система підготовки наукових та науково-педагогічних кадрів.
Створення кафедри пов’язано з вимогами сучасності – модернізацією професійної підготовки і забезпеченням здоров’язберігаючої компетентності майбутніх реабілітологів. Важливими завданнями кафедри з перших днів її існування є вирішення проблем відновлення, збереження та зміцнення здоров’я різних категорій населення, розробка концепції здорового способу життя і здоров’язберігаючих технологій та їх активне впровадження в практику.
Кафедра забезпечує викладання дисциплін відповідно до державних стандартів підготовки бакалаврів за напрямом 6.030102 «Психологія» та 6.010203 «Здоров’я людини». Оскільки у вирішенні проблеми збереження та розвитку здоров’я провідна роль належить освіті, саме підготовка майбутнього фахівця з напряму «Здоров’я людини» до такої роботи і є основним завданням нашої кафедри.
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА
Підготовка студентів на кафедрі базується на принципах забезпечення методичної та інформаційної організації навчального процесу з елементами самостійної роботи, а також на впроваджені нових ефективних форм контролю знань та умінь.
Для ліцензійного тестування створено банк тестових завдань.
Згідно з навчальним планом створено робочі програми з усіх навчальних дисциплін.
Оригінальні лекції викладаються з використанням мультимедійних технологій.
Діяльність колективу кафедри пов’язана з постійним пошуком нових форм роботи, вдосконаленням психолого-педагогічної підготовки вчителів та фахівців із вищою освітою: регулярно проводяться наукові та науково-практичні конференції, науково-методичні семінари.
На сьогоднішній день важливо виховати у підростаючого покоління, молоді та зрілих людей відповідальне ставлення до здоров’я як найвищої цінності та біологічного фундаменту життя людини, важливого трудового ресурсу, основи творчої самореалізації кожної особистості. Тому, якщо раніше увага медиків та педагогів концентрувалася на відновленні здоров’я хворої людини, то сьогодні вона спрямовується на збереження і зміцнення здоров’я здорової людини. У цьому зв’язку дуже важливим є педагогічний аспект, сутність якого полягає у формуванні в людини мотивації до здорового способу життя. З іншого боку, необхідна розробка новітніх профілактичних заходів та здоров’язберігаючих технологій із залученням широких верств населення до їх реалізації, що стане вагомим завданням колективу кафедри на найближчу перспективу.
Лікувальна справа
Термін підготовки:
на основі повної загальної середньої освіти – 3 роки;
на основі базової загальної середньої освіти – 4 роки.
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
Фельдшер призначається для роботи в міських і районних фельдшерсько-акушерських пунктах, здоровпунктах, лікувально-профілактичних установах на первинних посадах фельдшера, завідуючого фельдшерським, фельдшерсько-акушерським пунктом, здоровпунктом, а також на посадах, які заміщуються молодшими спеціалістами з вищою освітою до типових, галузевих та інших номенклатурних посад.
Праця зв’язана із значними фізичними навантаженнями, нервовими стресами (необхідність надання екстреної допомоги, правильної постановки діагнозу, робота з людьми, що знаходяться в різному психічному стані).
Фельдшер – фахівець із неповною вищою освітою (молодший спеціаліст), який має право проводити діагностику (встановлювати діагноз), проводити самостійне лікування чи направляти пацієнта до лікаря-спеціаліста. За посадовими обов’язками та стандартами роботи в місцях, віддалених від лікарської допомоги, принципово не відрізняється від дільничого терапевта і лікаря швидкої допомоги. Спеціаліст фельдшер підготовлений до професійної діяльності в галузі охорони здоров’я для надання долікарської лікувально–профілактичної допомоги населенню, першої медичної допомоги при гострих захворюваннях і нещасних випадках.
Слово “фельдшер” ( нім. Feldscher ) походить від слова “Фельд” Feld – Поле, тобто “польовий (лікар)”. Так, у середні століття в Німеччині називали військового лікаря, який лікував поранених у польових умовах.
Зміст виробничих функцій зі спеціальності «Лікувальна справа»:
Повинен знати:
хімію;
анатомію і фізіологію людини;
основні симптоми захворювань дорослих і дітей;
інструкції по застосуванню медикаментів, правила їх обліку і зберігання;
принципи медичної етики.
БЛИЗЬКІ ПРОФЕСІЇ (спеціальності)
Лікар
медична сестра
викладач в медичному училищі
фармацевт.
ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВІ ЯКОСТІ
фізична витривалість;
стійкість до дії стресогенних чинників;
хороша довготривала і оперативна пам’ять;
здібність до швидкої оцінки і ухвалення оперативних рішень;
спостережливість;
відповідальність;
дисциплінованість;
акуратність.
Організація навчального процесу зі спеціальності «Лікувальна справа» відповідає вимогам Закону України «Про вищу освіту» та чинному «Положенню про організацію навчального процесу в вищих навчальних закладах»
Підготовка фахівців проводиться згідно з освітньо-кваліфікаційною характеристикою та освітньо-професійною програмою галузі «Медицина». Зміст підготовки фахівців-фельдшерів відповідає державним вимогам, потребам ринку праці та особистості.
Спеціальність 5. 12010102
«СЕСТРИНСЬКА СПРАВА»
Кваліфікація спеціаліста: Медична сестра
Нормативний термін навчання (денна форма) –
-після 11 класів – 3 роки,
-після 9 класів – 4 роки.
Освітньо-кваліфікаційний рівень – молодший спеціаліст
Очолює відділення старший викладач вищої кваліфікаційної категорії, гінеколог-
Сметюк Олена Анатоліївна. На відділенні навчається 100 осіб медсестер.
Сестринська справа є наукою, мистецтвом, галуззю професійної діяльності, напрямом підготовки та спеціальністю.
Сестринська справа – мистецтво надання допомоги пацієнтові у досягненні максимального потенціалу здоров’я протягом усього життя.
На спеціальності 5. 12010102“Сестринська справа” проводиться тестовий ліцензійний іспит “Крок М – сестринська справа”. Це стимулює і викладачів, і студентів активніше використовувати тестовий контроль для визначення проміжного рівня знань
Місія сестринської справи у відношенні до суспільства – допомогти людям, сім’ям та громадам покращити свій фізичний, психологічний і соціальний потенціал здоров’я, підтримувати його на сприйнятливому рівні в умовах того середовища, в якому вони мешкають і працюють.
Медична сестра – це кваліфікований фахівець, котрий має спеціальну сестринську освіту і відповідні професійні компетенції, визнає філософію сестринської справи та керується її принципами у повсякденній діяльності, здібний самостійно, а також у співробітництві з іншими медичними працівниками забезпечити населення необхідною медико-санітарною допомогою у межах своєї компетенції.
Медичні сестри призначені для виконання своїх професійних обов’язків у лікувально-профілактичних закладах усіх рівнів надання лікувально-профілактичної допомоги.
Вони займають посади медичних сестер:
Метою діяльності медсестринського відділення є: формування гармонійно розвинених компетентних фахівців сестринської справи, здатних до самоосвіти, які критично мислять, здійснюють пошук та опрацювання різноманітної інформації, мають активну громадянську позицію.
Основними завданнями медсестринського відділення є: