Реєстрація на практико-орієнтовані курси за посиланням

Формування культури академічної доброчесності

Академічна доброчесність є однією з ключових засад освітнього процесу в МКУ імені Пилипа Орлика. Університет системно працює над тим, щоб ці цінності були не лише задекларовані, а й стали невід’ємною частиною життя та академічної культури загалом (https://mku.edu.ua/2025/03/akademichna-dobrochesnist-formuvannya-profesijnyh-standartiv-cherez-akademichnu-dobrochesnist/). Академічна доброчесність є частиною корпоративної культури університету. Для популяризації академічної доброчесності серед здобувачів вищої освіти проводяться консультування щодо вимог написання письмових робіт із наголошенням на принципах самостійності, коректного використання інформації з інших джерел та уникнення плагіату, а також правил опису джерел і оформлення цитувань. ЗВО активно популяризує академічну доброчесність через Морально-етичний кодекс учасників освітнього процесу ПЗВО «МКУ імені Пилипа Орлика» (https://mku.edu.ua/wp-content/uploads/2025/03/Moralno-etychnyj-kodeks-uchasnykiv-osvitnogo-protsesu.pdf), з фокусом на внутрішній академічній культурі, етиці та традиціях університетської спільноти.

Відповідно до Положення про академічну доброчесність здобувачів вищої освіти і науково-педагогічних працівників ПЗВО «МКУ імені Пилипа Орлика» (https://mku.edu.ua/wp-content/uploads/2025/03/POLOZHENNYA-pro-akademichnu-dobrochesnist-.pdf ) та з метою запобігання недотриманню принципів етичної поведінки, норм академічної доброчесності, авторських і суміжних прав в Університеті проводиться обов’язкове інформування учасників освітнього процесу про необхідність дотримання принципів та норм академічної чесності й професійної етики шляхом: ознайомлення всіх учасників освітнього процесу з нормами цього Положення; розповсюдження методичних та просвітницьких матеріалів; залучення кураторів груп першого року навчання та НПП до популяризації принципів академічної доброчесності; проведення для учасників освітнього процесу циклу тренінгів з основ академічного письма, етики та доброчесності, захисту прав інтелектуальної власності, трансферу технологій, а також з проєктно-орієнтованої діяльності у науковій та підприємницькій сферах.

Крім того, систематично проводяться дебати здобувачів з питань академічної доброчесності, авторські інтелектуальні тематичні ігри (https://mku.edu.ua/intelektualni-initsiatyvy-yak-instrument-osvity-formuvannya-svitoglyadu-ta-zgurtovanosti/). У ході таких обговорень здобувачі мають змогу озвучувати свої позиції, розглядати складні етичні кейси, формувати навички аргументації та критичного мислення. Це не просто навчальні заходи — це простір, де формуються переконання, які визначатимуть професійну поведінку майбутніх фахівців.

Бібліотека Університету реалізує проєкт «Культура академічної доброчесності»(https://mku.edu.ua/formuvannya-kultury-akademichnoyi-dobrochesnosti/). У межах цієї ініціативи регулярно організовуються тематичні заходи, зустрічі, виставки та відкриті розмови, спрямовані на підвищення обізнаності здобувачів освіти щодо норм академічної етики та відповідальної поведінки у сфері освіти й науки.

Форми академічної відповідальності здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників за порушення академічної доброчесності визначені у «Положенні про організацію освітнього процесу» (https://mku.edu.ua/wp-content/uploads/2025/03/Polozhennya-pro-osvitnij-protses-Universytet-1.pdf), а також у Морально-етичному кодексі університету (https://mku.edu.ua/wp-content/uploads/2025/03/Moralno-etychnyj-kodeks-uchasnykiv-osvitnogo-protsesu.pdf).

Відповідно до Положення про академічну доброчесність здобувачів вищої освіти і науково-педагогічних працівників ПЗВО «Міжнародний класичний університет імені Пилипа Орлика» (https://mku.edu.ua/wp-content/uploads/2025/03/POLOZHENNYA-pro-akademichnu-dobrochesnist-.pdf), за порушення академічної доброчесності здобувачі вищої освіти можуть бути притягнені до таких видів академічної відповідальності: повторне проходження оцінювання освітнього компоненту або всього освітнього компоненту; відрахування з Університету; позбавлення наданих Університетом пільг з оплати навчання.

Кожна особа, щодо якої порушено питання про академічну недоброчесність, має право: доступу до результатів перевірки своєї роботи; оскарження рішення; доведення своєї правоти.

За порушення академічної доброчесності здобувачі можуть бути притягнені до таких форм академічної відповідальності: повторне проходження оцінювання (контрольної роботи, іспиту, заліку тощо); захист письмової роботи, яку викладач розглядає як куплений або отриманий іншим чином інтелектуальни продукт іншої особи, з метою доведення власного авторства; отримання незадовільної оцінки за підсумкову форму контролю академічної успішності; повторне проходження відповідного освітнього компонента ОП; відрахування з Університету; інші додаткові або деталізовані види академічної відповідальності відповідно до конкретного порушення академічної доброчесності.

Дотримання академічної доброчесності навчає студентів важливості чесності та відповідальності в їхній роботі. Ці принципи допомагають формувати професійну етику, де чесність у виконанні завдань та точність у подачі результатів є ключовими. В умовах, коли випускники зможуть працювати у різних сферах, таких як: наука, право, бізнес – дотриманняетичних норм та стандартів буде визначати їх успіх.

Студенти, які звикли до академічної доброчесності, вчаться чітко організовувати свою роботу, перевіряти факти і шукати достовірні джерела. Це важливі навички для будь-якої професії. Здатність чітко і логічно мислити, а також бути дисциплінованим у роботі, формують основу для подальшої кар’єри, де ці якості необхідні для досягнення високих результатів.

Академічна доброчесність допомагає зберігати високу якість освіти. Коли здобувачідотримуються принципів чесності, вони не тільки забезпечують достовірність своєї роботи, але й сприяють підвищенню загального рівня навчання в університеті. Вони навчаються давати точну та обґрунтовану інформацію, що в майбутньому стане основою для їх професійних досягнень.

Академічна доброчесність сприяє створенню середовища довіри і взаємоповаги між здобувачами та викладачами. Ця культура, яка виникає в університеті, переноситься й у професійне життя, де важливо працювати в команді, дотримуватися високих стандартів і поважати працю інших.

Університет має чітко визначені документи, які регламентують політику, стандарти та процедури дотримання академічної доброчесності. Ці документи є невід’ємною частиною внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та сприяють формуванню культури академічної доброчесності серед усіх учасників освітнього процессу.

До основних документів, які містять положення щодо академічної доброчесності, належать:

  1. Кодекс академічної доброчесності: визначає етичні норми та принципи, яких повинні дотримуватися всі учасники освітнього процесу.
  2. Положення про академічну доброчесність здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників (https://mku.edu.ua/wp-content/uploads/2025/03/Polozh-pro-akad-dobrochesnist.pdf): деталізує процедури та механізми забезпечення дотримання академічної доброчесності, а також заходи реагування на випадки її порушення.
  3. Правила внутрішнього розпорядку(https://mku.edu.ua/pravyla-vnutrishno-rozporyadku/): містять норми поведінки та обов’язки учасників освітнього процессу, в тому числі, щодо дотримання академічної доброчесності.
  4. Положення про комісію з питань етики та академічної доброчесності (https://mku.edu.ua/wp-content/uploads/2025/03/Polozhennya-pro-Komisiyu-z-pytan-etyky-ta-akademichnoyi-dobrochesnosti.pdf): визначає склад, повноваження та функції комісії, яка розглядає випадки порушень та надає рекомендації щодо їх вирішення.

Ці документи публічно доступні на офіційному веб-сайті ЗВО (https://mku.edu.ua/) для забезпечення прозорості та інформування всіх зацікавлених сторін. Дотримання цих вимог сприяє підвищенню якості освіти та формуванню довіри до результатів освітньої діяльності ЗВО.

Безкоштовні онлайн-ресурсів для самоперевірки письмових робіт на плагіат: