СПЕЦІАЛЬНІСТЬ «МАРКЕТИНГ» СТАНОВИТЬСЯ ЛІДЕРОМ ПРОФЕСІЙ!
В Україні відсоток вакансій, які можуть займати маркетологи в організаціях – більше 60%. На думку фахівців з підбору персоналу, маркетолог – одна з найперспективніших і затребуваних професій на ринку праці. Будь-яка організація, навіть якщо в ній немає маркетингового відділу, все одно веде маркетингову діяльність – розробляє товари чи послуги, встановлює на них ціни, створює систему розповсюдження і просування, займається рекламою. Професійні маркетологи потрібні для того, щоб зробити цю роботу більш ефективною.
ХТО Ж ТАКИЙ МАРКЕТОЛОГ???
Маркетолог – це той, хто регулярно досліджує і вивчає ринок, аналізує попит на товар, планує асортимент, визначає обсяг продукції і ціни на неї, відстежує конкурентне середовище, розробляє стратегії для просування продукту, розробляє бізнес-плани і пропонує найбільш вигідні варіанти вкладення грошей. Від нього багато в чому залежить успіх битви за гаманець споживача. Тому фахівців, які знають ринок і вміють звертати його закони на користь бізнесу, чекають в будь-якій галузі економіки.
МАРКЕТОЛОГ – випускник МКУ імені Пилипа Орлика отримує знання, які відповідають державним освітнім стандартам за спеціальністю «Маркетинг».
Маркетологів можна розділити на дві категорії – аналітиків і креативників. Мета аналітиків – скласти найбільш повне уявлення про запропонований товар, визначити сегмент ринку і категорію покупців (стать, вік, дохід, соціальний статус), де ця продукція буде користуватися попитом. З цією метою вони проводять моніторинг ринку, різноманітні опитування та фокус-групи.
Мета креативників – спираючись на отримані від аналітиків дані, розробити стратегію просування товару. Як і де краще реалізовувати продукт, який меседж повинна містити реклама, які медійні носії краще використовувати, – це і багато іншого повинен продумати маркетолог. Зауважимо, що в невеликих компаніях фахівець з маркетингу часто суміщає обидві функції, відповідаючи і за аналітику, і за розробку стратегії.
КИМ МОЖУТЬ ПРАЦЮВАТИ НАШІ МАРКЕТОЛОГИ?
Відповідно до чинного Національного класифікатору України 2010 фахівці, що мають освіту за спеціальністю маркетинг можуть займати ряд посад:
КЛАСИФІКАТОР ПРОФЕСІЙ ДК 003:2010 (витяг)
1452 – Менеджери (управителі) в оптовій торгівлі та посередництві у торгівлі
1453 – Менеджери (управителі) в роздрібній торгівлі побутовими та непродовольчими товарами та їх ремонті
1453.1 – Менеджери (управителі) в роздрібній торгівлі побутовими товарами
1453.2 – Менеджери (управителі) в роздрібній торгівлі непродовольчими товарами
1454 – Менеджери (управителі) в роздрібній торгівлі продовольчими товарами
1475 – Менеджер (управитель) з маркетингу
1475.3 – Менеджери (управителі) з дослідження ринку та вивчення суспільної думки
1475.4 – Менеджер (управитель) з адміністративної діяльності
1475.4 – Менеджер (управитель) з логістики
1475.4 – Менеджер (управитель) з постачання
1475.4 – Менеджер (управитель) із збуту
1475.4 – Менеджер (управитель) із зв’язків з громадськістю
1475.4 – Менеджер (управитель) із зовнішньоекономічної діяльності
1475.4 – Менеджери (управителі) з питань комерційної діяльності та управління
1476 – Менеджери (управителі) з архітектури і будівництву, технічному контролю, аналізу та реклами
1476.1 – Менеджери (управителі) з реклами
1477 – Менеджери (управителі) з підбору, забезпечення та використання персоналу
1483 – Менеджери (управителі) у соціальній сфері
1229 – Керівники інших основних підрозділів
1229.7 – Генеральний менеджер (управитель)
2419 – Професіонали в сфері державної служби, маркетингу, ефективності підприємництва, раціоналізації виробництва та інтелектуальної власності
2419.2 – Фахівець з методів розширення ринку збуту (маркетолог)
3415 – Технічні та торговельні представники
Більшість студентів спеціальності “Маркетинг” вже на старших курсах знаходять цікаву і добре оплачувану роботу.
А хороша професійна підготовка, безперечно, допоможе майбутнім підприємцям розпочати успішний, конкурентоспроможний бізнес.
і пам’ятайте … УСПІШНОМУ МАРКЕТОЛОГУ ПРЯМА ДОРОГА В ГЕНЕРАЛЬНІ ДИРЕКТОРА. Пояснюється це тим, що у процесі своєї роботи він стикається й з іншими напрямками бізнесу: фінансами, бюджетуванням, бухгалтерією, в деяких випадках навіть інформаційних технологій. Зрештою з маркетолога виходить універсальний фахівець, який точно відчуває, чим живе компанія.